Nagyitáshoz kattinson a képre! A Sotheby's március végi New York-i fotó árverése elég gyászos eredményeket hozott, 60 % körüli eladással és sok becsérték alatti leütéssel. A mezőny legjobbja kimagaslóan a magyar bauhausler művész, Moholy-Nagy László feleségéről készített, fekete-fehér fotója lett. A 242 ezer dollárért, azaz 57 millió Ft-ért leütött fénykép bejárta a hazai sajtót, pedig csak az előzetesen megjelölt áron kelt el. Utána jártunk a sikeres fényképnek.
Moholy-Nagy László: Lucia Moholy, 1920-as évek, 38,4×28,5 cm. A fényképet a Sotheby's New York-i árverésén értékesítették 2009. március 30-án 242,500 dollárért.
A kép kiemelt helyet foglal el Moholy-Nagy életművében. A fotográfia új útjait kereső művész beválogatta a Berlinben kiadott, 1930-as, 60 képet őrző antológiába, majd szerepeltette az 1929-es stuttgarti Film és fotó kiállításon, valamint a tíz évvel későbbi New York-i tárlatán is, ahol a kiállított kópiát a MoMA megvásárolta. A fénykép Moholy-Nagy újító kamerahasználatát bizonyítja: merész, közeli képkivágás, drasztikus fény-árnyék hatások.
A felvétel a művész első feleségét, Lucia Moholyt ábrázolja, akit a pályája elején Berlinben ismert meg 1920-ban. Az akkor még leánykori nevén Lucia Schulznak nevezett fiatal prágai nő vezette be Moholy-Nagyot a német ifjúsági mozgalom és a biocentrikus gondolkodás rejtelmeibe. A radikális, anarchista-kommunista szellemiséget képviselő Lucia (aki még kommunában is lakott korábban!) meghatározó módon befolyásolta a magyar művész munkásságát.
A leütési ár korántsem nevezhető egyedinek Moholy-Nagy életművében. Legdrágább aukción elkelt művét a Sotheby's értékesítette a műkincspiaci konjunktúra csúcsán, 2007 júniusában. A semleges térben lebegő vonalakat és köröket ábrázoló konstruktivista festményéért 804,000 fontot fizetett ki egy vásárló Londonban. A március 30-án New Yorkban elárverezett Lucia-portré tehát csak a nehéz piaci helyzet miatt válhatott vezető hírré.