Régiség kategóriák: | Antik bútor (6196) | Bélyeg (3196) | Egyéb régiség (4076) | Ékszer (435) | Ezüst, fémtárgy (902) | Festmény (3338) | Grafika, rézkarc (538) | Hangszer (705) | Képeslap (1419) | Lámpa, csillár (1042) | Militária, fegyver (825) | Műszaki tárgyak (1972) | Néprajzi tárgy (446) | Óra (884) | Papírrégiség (1295) | Pénz, érme (1751) | Porcelán, kerámia (4312) | Szobor (847) | Textil, szőnyeg (1235) | Üveg, kristály (1081) | Vallási tárgyak (255) |
Könyv kategóriák: | Antik könyv (1871) | Életmód, egészség (244) | Gasztronómia (186) | Gazdaság, üzlet (59) | Gyerekkönyv (514) | Idegen nyelvű (369) | Irodalom, regény (1736) | Lemez, CD, DVD (1257) | Műszaki könyv (335) | Művészeti könyv (805) | Nyelvkönyv, szótár (186) | Régi diafilm (159) | Régi újság, folyóirat (1739) | Sport (167) | Tankönyv (529) | Történelem (499) | Tudományos könyv (463) | Útikönyv, földrajz (263) | Vallási könyv (584) |
Galéria: online tárlatok | Festmény kiállítás | Fotográfia kiállítás | Iparművészet | Kerámia kiállítás | Szobor kiállítás | Textil kiállítás | Történelmi kiállítás |
Segítség: |
 |
 |
Kövessen minket! |
 |
|
Hirdetések |  |
|
Omori K.F. : Pihenő aratók |
Képek:
Nagyításhoz kattintson a képre! |
 |
|
|
Áru leírása: |
A pihenő aratók által közrefogott, a kép aranymetszeti központjából fényét sugárzó tarló és a táj egyre sötétedő, még feldolgozásra váró terményi környezete. Omori irradiációs elképzelése és megvalósítása szép, de a „plein air” látásmódú Nagybányától idegen volt. Thorma János (1870-1937) átmeneti és közvetítő hatására kerülhetett festőnk Correggio (1489-1534): Szent Este („Az éj”) című képe stílusteremtő bűvöletébe. Az újszülött gyermekből árad a fény, mint legfontosabb képalkotó elem. Ez a fény a foglalata a két asszony megfáradt alakjának, és ez a fény világítja meg a geometriai középpontban álló férfit is. A kevésbé fontos részletekre, az előtér növényzetére már alig jut a fényből. A fény és a mozdulatlanság, a hőséget elűző vihar előtti csend hatalmas felhőivel üli meg a képet. A tájkörnyezeti elemek és a kép szereplői már a nagybányai iskola hatása alatt keletkeztek. Az egyik asszony kendőjének pirosa, a ruhák kékje és az alattuk levő gabonakéve sárgája üdítőleg hat, miként majd a készülődő nyári zápor is. Friss, témakiemelő eleven főszínei (vörös-sárga-kék) és a természetlátásnak dekoratív jellemzői, például az ég egy darabjának kékje, a lomb zöldje Ferenczy Károly festői szemléletére, míg színreflexeinek és törtszíneinek hangoltsága Hollósy Simon látásmódjára utal. Omorit nem hagyta érintetlenül Thorma rajzi realizmusa és palettájának színkínálata, választéka sem. Ugyancsak Thormát követőn formálta magyaros karaktereit, a társadalmi életben fellépő és a földet művelő szereplőit. Amikor a nagybányai csoport szétszóródott, Omori Szegedre vonulva fejleszthette tovább művészetét, úgy, amint az az egyéniségének és a korabeli megrendelőinek is megfelelhetett. A fény és a mozdulatlanság, a szignóval jelzett alkotó két legfontosabb jellemzője magas művészeti formában jelenik meg a festészet-technikailag jól megoldott Pihenő aratók című olajképen.
|
Hirdesse áruit ön is teljesen ingyen az Antikrégiség.hu Piactéren!! Hirdetésfeladás itt >> |
|
 |
Hirdető adatai: |
|
|
Eladó felhasználóneve: antalgyula51
Regisztráció idopontja: 2017.06.28.
Eladó lakhelye(ország): Magyarország
Eladó e-mail címe: megtekintéséhez regisztrálnia kell >> Regisztráció
Eladó telefonszáma: megtekintéséhez regisztrálnia kell >> Regisztráció
| |
|
|